Svaki social media administrator je zadovoljan ako njegove objave postanu viralne – dobijajući stotine lajkova, šerova i retvita. Da biste bili korak bliže ostvarenju tog cilja, morate razumeti šta je to što privlači i pokreće ljude na akciju, odnosno da šeruju neku objavu.
The New York Times Costumer Insight grupa objavila je zanimljivu studiju nazvanu Psihologija deljenja, u kojoj definiše 5 glavnih razloga koji motivišu ljude da podele sadržaj sa drugima na internetu:
- Da informišu i utiču: 49% ljudi ističe da im deljenje omogućava da informišu druge o proizvodima kojima su zadovoljni i da potencijalno utiču na promenu mišljenja i pokrenu ih na akciju;
- Da pokažu svoj identitet: 68% ljudi deli sadržaje da bi drugima dali priliku da ih bolje upoznaju i saznaju njihova interesovanja;
- Da se povežu sa drugima: 78% ljudi deli informacije jer im to omogućava da ostanu u kontaktu sa drugim ljudima sa kojima inače ne bi ostali u kontaku na neki drugi način, a 73% jer im pomaže da se povežu sa ljidima koji dele ista interesovanja;
- Da se osete vrednim: 69% deli informacije zato što im to omogućava da se osete više uključenim u svet ; i
- Da pokažu podršku: 84% deli sadržaje jer je to način da podrže određene stvari do kojih im je stalo.
Iako društvene mreže služe za komunikaciju i deljenje vaših misli, priča, iskustava i ideja, veoma je važno da se shvati da njihovo deljenje u obliku jednostavne, pisane poruke često nije tako efikasno kao kad se uključe lepi i atraktivni vizuelni efekti.
Živimo u doba u kome se dnevno koristi preko 2,5 milijarde pametnih telefona i gde su slike postale univerzalno sredstvo komunikacije. Objave koje sadrže fotografiju generišu 53% više lajkova i 104% više komentara nego obične tekstualne poruke, jer je slikovnu poruku lakše zapaziti i razumeti, ali i podeliti preko različitih društvenih mreža.
Danas, iako nemate dizajnerskih iskustava, možete se osloniti na jednostavne i besplatne aplikacije, kao što je na primer Content Creator koji omogućava vlasnicima malih biznisa, agencijama i social media administratorima da kreiraju objave profesionalnog izgleda na svojim telefonima, tabletima i računarima.
U nastavku sledi nekoliko ideja za objave koje će omogućiti vašem brendu da se istakne na društvenim mrežama.
#1 Dajte
Nije tajna da ljudi koji lajkuju stranicu nekog brenda očekuju da dobiju neku vrstu popusta ili ekskluzivnu ponudu za proizvod ili uslugu koju nastoje da kupe. Zato budite sigurni da koristite fotografije u objavama koje će komunicirati vaše promotivne ponude, popuste, druge ponude ili čak takmičenja organizovana za vaše fanove.
Ako investirate vreme i novac u nagradnu igru, neka vaše objave uključe njenu promociju, pravila igre i nagrade. Takođe, potrebno je češće deliti objave koje daju informacije o nagradama, podsećajući fanove na nju i podstičući ih da učestvuju.
Na kraju nagradne igre, nemojte samo objaviti ko su pobednici u običnoj tekstualnoj poruci, već uložite još malo truda u kreiranje slikovne poruke kojom ćete čestitati dobitnicima i zahvaliti se svima koji su učestvovali.
#2 Savetujte
Ako želite da postanete lider u vašoj poslovnoj oblasti, prvo morate postati dobar savetodavac i obezbediti savete i trikove koji će pomoći vašim fanovima da reše probleme ili nedoumice. Takođe je važno i da ih upoznate bolje sa vašom industrijom, tj. vrstom posla kojim se bavite.
Koristite fotografije da skrenete pažnju na vaš blog, delite brze i lake ideje, savete ili odgovore na najčešća pitanja o vašem proizvodu/usluzi. Edukujte, budite korisni i pozitivni. Ljudi će to ceniti i odgovoriti na vaš trud.
#3 Upozorite
U moru informacija dostupnih na društvenim mrežama, negativne forme glagola i imenica, kao što su „NE“, „STOP“, „BEZ”, imaju veći uticaj na ljude i podstiču veći broj klikova na objave. Probajte da ih koristite u vašim objavama i upozorite na opasnosti koje mogu uticati na svakoga.
#4 Zabavite
Humor može dopreti do velike publike, zato povremeno uključite u svoje objave smešne slike i citate, koji su relevantni za vašu poslovnu oblast ili se odnose na neku lokalnu situaciju ili događaj.
#5 Inspirišite
Motivacioni citati su uvek dobri, bez obzira da li koristite čuveni citat iz neke pesme, filma, poeme ili ste se odlučili za komentar nekog vašeg klijenta ili poslovog partnera. To je najsuptilniji način da izrazite vrednost vašeg brenda, jer puštajući ljude da se prepoznaju u njima podstaknućete ih da ih podele sa svojim prijateljima. Na taj način širite svest o svom biznisu.
#6 Zadivite
Znajući informacije, činjenice ili zabavne podatke pre ostalih je veliki motivacioni faktor za vaše fanove, zato potrudite se da podelite sa njima nešto što će ih učiniti informisanijim i uključenijim u stvari koje se trenutno dešavaju u svetu.
#7 Ujedinite
Društvene mreže su savršeno mesto za iskazivanje podrške pokretima, povodima i pitanjima do kojih vam je stalo i upućivanje poziva drugima da se priključe. To će omogućiti fanovima da vide i vašu humanu stranu, pored brenda, upoznajući vas bolje i možda čak podstaći na veću participaciju.
#8 Edukujte
Najbolji način da podstaknete korisnike na razgovor o vašem proizvodu je da pokažete zanimljive načine na koji se on može koristiti. Ne samo da ćete na taj način napraviti da vaš proizvod izgleda pristupačnijim i lakšim za korišćenje, nego ćete inspirisati fanove da podele te informacije sa svojim prijateljima.
#9 Slavite
Tokom godine postoje stotine različitih praznika, proslava i specijalnih datuma od prenaglašenog Dana zaljubljenih do luckastog Dana krofni. Zato potražite manje tradicionalne praznike, interesantne, smešne i povezane sa vašim brendom. Bićete iznenađeni stopom odgovora i naučićete neke nove stvari o svojim fanovima.
#10 Započnite konverzaciju
Ne postoji ništa manje zarazno od dobre i zanimljive konverzacije, zato razbite zid između vaše publike i vas i podstaknitei ih da podele svoje mišljenje. Jednostavno postavite pitanje, ili ostavite prazno polje na slici kako bi ga vaši fanovi popunili svojim razmišljanjima, pričama i idejama. Za optimalnu angažovanost, napišite pitanje koje podstiče veću konverzaciju, ne samo sa vašim fanovima, nego i između njih.
#11 Pokažite zahvalnost
Ako ostvarujete neki značajan cilj, kao što je na primer određen broj fanova ili lajkova, rođendan, ili kraj uspešne poslovne godine, podelite radost sa vašim fanovima i pokažite im koliko su doprineli vašem uspehu. To će podstaći osećaj zajednice i pokazati im da ih cenite.
Pre nego što donesete odluku o vašoj sledećoj objavi, razmislite o vašim poslovnim ciljevima i načinima na koji će se određeni vizuelni sadržaj uklopiti u celokupnu marketing strategiju. Razmislite takođe i o vašoj publici: da li su tu da bi nešto naučili ili se zabavili? Kakva vrsta sadržaja podstiče njihovu reakciju?
U međuvremenu, koja vrsta vizuelnog sadžaja je vama donela rezultate? Da li mislite da ova lista treba da uključi još neku ideju i koju? Voleli bismo da čujemo vaše mišljenje!