Da li želite da koristite video u marketingu na društvenim mrežama? Da li tražite alate koji će pojednostaviti vašu video produkciju?
Današnji alati olakšavaju snimanje i editovanje videa za marketing na društvenim mrežama i za reklamne kampanje. Pomoću njih možete kreirati video u obliku slajdova ili skrinkasta, ali i montirati isti.
Zašto koristiti video za reklamne kampanje?
Facebook daje prednost videu koji je postavljen direktno, umesto videu postavljenom iz drugih izvora preko linka. Video koji je direktno aploudovan na Facebook ostvaruje bolje performanse i pruža bolje iskustvo. Ostvaruje 30% više video pregleda, nego video objavljen sa drugih sajtova i ima 11 puta veći prikaz u News feed-u.
Prema izveštaju Facebook-a, u trećem kvartalu 2015. godine, dnevno je bilo ostvareno 8 milijardi video pregleda, što je duplo više u poređenju sa prvim kvartalom iste godine. Plus, Iansiranjem 30-second Instagram video ads, lakše je nego ikad kreirati video oglase, koji se mogu korstiti za obe platforme.
Iako postoje određene barijere za kreiranje ovih videa, u smislu da ljudi žele da u njima izgledaju i zvuče najbolje, da koriste najbolje tehnologije da snime i audio i video, danas raspolažemo sa izuzetnim alatima koji omogućavaju lako kreiranje videa, bez prikazivanja vašeg lika u njima. Možete kreirati video u obliku screencast-a, slajdova ili pak video klipa.
Snimanje screencast-a
Screencast je digitalno snimanje akcije koja se odigrava na ekranu vašeg računara. To je savršeno rešenje za kreiranje video tutorijala, narativnih video slajdova o određenoj temi, vodiča kroz vaš sajt ili da napravite demo za predstavljanje vašeg proizvoda. Za ovu vrstu videa možete koristiti sledeće alate:
# Camtasia Studio
Dostupan je i za PC i Mac računare, predstavlja napredan alat za snimanje i editovanje videa. Omogućava lako i kvalitetno snimanje dela ekrana vašeg računara koji želite pokazati u snimku. Jedna vrlo korisna opcija je SmartFocus, koja vam omogućava lako zumiranje. Zumiranje je veoma važno, zbog toga što 80% ljudi koristi mobilnu aplikaciju za Facebook. Zapamtite, važno je da vaš tekst bude jasno vidljiv i čitak, za ljude koji gledaju video preko mobilnih telefona.
# ScreenFlow
Veoma lak za korišćenje i snimanje screencast-a, ali je dostupan samo za Mac računare. Omogućava snimanje celog ekrana, kao i dodavanje teksta i watermarka za brendiranje vašeg videa. Možete zumirati video i dodavati sadržaje iz drugih medija kako bi vaš video izgledao što je moguće više profesionalno.
# Snagit
Snagit ima mogućnost snimanja videa, ali nema tako širok spektar opcija kao drugi softveri. Ako tražite jednostavno i jeftino rešenje, ovo je prava opcija za vas. Ima prilagodljive strelice, opciju za zamagljivanje, raznobojne oblačiće za tekst i druge opcije, kao i skraćivanje dužine videa, specijalne efekte i drugo.
Ako vaš screencast softver ne omogućava lako slanje slika i videa između različitih uređaja, to možete postići sa jednom od naredne dve aplikacije.
# Fuse
TechSmith Fuse možete koristiti sa Camtasia Studio i Snagit softverom. Možete slikati ili snimiti video na mobilnom telefonu i poslati ih na vaš desktop računar, kako bi ih iskoristili za kreiranje videa.
# Reflector
Reflector by Squirrels omogućava bežično povezivanje mobilnog telefona sa računarom, kako bi prikazali ekran vašeg mobilnog na desktop-u. Kada povežete ova dva uređaja, u vašem screencast softveru kliknite na Record i kreirajte video. Ova aplikacija je odlična za kreatore aplikacija, industrijske eksperte i objašnjavanje tehničkih karakteristika određenih proizvoda.
Kreiranje slideshow-a
Kreiranje slideshow-a može da bude veoma koristan u slučaju kada želite da ljude uputite u to kako vaš biznis, proizvod ili usluga funkcioniše. Da biste kreirali privlačan promotivni video, možete koristiti različite fotografije, teme, plakate, događaje, video klipove i slično. Takođe, možete dodati test ili priču kako bi sve dobilo izgled jednog profesionalno urađenog videa.
# iMovie i Movie maker
Za klasično editovanje i pretvaranje slika u video možete koristiti iMovie za Mac računare ili Windows Movie Maker. Ove aplikacije omogućavaju uvoženje slika i klipova kao i njihovo pretvaranje u video. Kada odabere fotografije koje želite koristiti, poređajte ih u željeni redosled, dodajte period prelaska, snimite naraciju i proizvedite vaš video.
# Facebook Slideshow
Ovaj alat od nedavno je dostupan na Ads Manager-u i Power Editor-u. Ukoliko imate ograničeno vreme i novčane resurse, to je jednostavan način da stvorite atraktivne video reklame od nepokretnih slika. Facebook Slideshow možete koristiti za ostvarivanje različitih ciljeva, kao što su: promovisanje stranice, povećanje broja poseta i konverzacija na vašem web sajtu, ostvarite veći broj video pregleda i slično.
U odeljku za kreiranje reklamne kampanje, izaberite opciju Select Video a zatim kliknite na Create Slideshow dugme. Prvo je potrebno izabrati od 3 do 7 fotografija (sa vašeg računara ili sa Facebook-a). Zatim odaberite dužinu trajanja reklame (do 15 sekundi), ali i vreme prelaska sa slike na sliku. Za najbolji rezultat koristite fotografije visokog kvaliteta. Najbolje je da dimenzije fotografija budu iste, najčešće 1280 x 720, ili da racio bude 16:9 ili 4:3.
Slideshow video ads su za oglašivače koji žele da na lak način kreiraju visoko kvalitetni video bez muke i visokih troškova.
Napravite montirani video
Drugačiji način za kreiranje videa za reklame je da se koriste servisi koji omogućavaju automatsko editovanje i montiranje videa. Tako istovremeno možete umetnuti video klipove sa vašim slikama, tekst i muziku. Ovi alati će vam omogućiti da kreirate veoma kvalitetan i privlačan video za vašu publiku.
# Animoto
Animoto vam omogućava da kreirate video u tri laka koraka. Prvo, izaberite stil videa. Zatim izaberite slike i video klipove koje želite koristiti, a potom izaberite i tekst i muziku. Na kraju kliknite na Produce i video je spreman za deljenje na sajtu ili društvenim mrežama. Animoto je inače online alat, ali postoje i Android i iOS aplikacije.
# Magisto
Ovo je besplatna aplikacija koja automatski pretvara vaše svakodnevne slike i snimke u lepo editovan film. Savršen je za objavljivanje na društvenim mrežama i za kreiranje video oglasa. Magisto koristi sopstvenu Emotion sense tehnologiju da kreira video trailer od najboljih delova celokupnog vašeg snimljenog materijala. Samo obezbedite materijal a Magisto sam analizira i kreira video koji priča priču. Ovo je takođe online alat, ali postoje i Android i iOS aplikacije, s tim što trenutno možete editovati samo snimke koji su napravljeni sa jednom od mobilnih aplikacija.
# Adobe Voice
Pretvorite svoju priču u zadivljujući animirani video za minut uz pomoć Adobe Voice. Ova aplikacija je dosupna samo za iPad i veoma je laka za korišćenje. Izaberite slike iz kolekcije od čak 100 000 slika ili koristite svoje. Zatim snimite vaš glas, za svaku sliku posebno. Snimak glasa dobija poseban bioskopski kvalitet, tako da vaša priča izgleda neverovatno.
Snimite video sa alatima dostupnih samo za mobilni telefon
Postoji nekoliko alata koje možete koristiti za kreiranje kratkih snimaka koji će biti prikazani kao objave u Instagram i Facebook novostima vaše ciljane publike, bez trošenja puno vremena. Ti alati su dostupni samo za mobilne telefone.
# Flipagram
Kombinujte slike i snimke sa vašeg mobilnog telefona da bi napravili Flipagram. Možete snimiti glas, izabrati muziku iz Flipagramove ponude ili aploudovati 15 sekundi neke pesme koju imate na vašem telefonu. Flipagram kombinuje sve zajedno i kreira kratak video koji možete odmah podeliti na društvenim mrežama.
# Diptic
Ova aplikacija se koristi za izradu kolaža i ima novo dodatu funkciju animacija, koja radi sa prelazima. Aploudujte slike i snimke, izaberite stil videa, dodajte tekst ako želite i izaberite vreme trajanja. Kada sve to izaberete i odredite, Diptic kreira kolaž.
# Boomerang
Ovo je nova Instagramova aplikacija koja pravi 1 second video od vaših fotografija, koji se ponavlja konstantno. To nije animirani GIF, ali je napravljen da tako izgleda. Ovo je lak i zavaban način da date izjavu na Instagramu. Mnogi brendove već uveliko koriste ovu aplikaciju.
Korišćenjem nekog tipa videa u vašem poslovanju na Facebook-u i Instagramu, kao i za kreiranje reklamnih kampanja, poboljšaće vašu vidljivost, domet i konverzaciju. Zato kreirajte video i uvidećete njegov značaj ali i prednosti koje donosi. Iznenadićete se koliko brzo ova strategija donosi rezultate.