Mnogi vlasnici biznisa danas koriste društvene mreže za marketing, lead – generation i kao alat servisa potrošača. Prema nedavnom istraživanju, 92% marketara je istaklo da su društvene mreže veoma važne za njihov posao. Ipak, bez obzira na veoma raširenu upotrebu društvenih mreža, mnogi vlasnici biznisa nehotice oštećuju svoj brend kroz svoje napore, umesto da grade i razvijaju svoje poslovanje. Sledi pregled 9 najčešćih grešaka koje preduzetnici prave na društvenim mrežama, a da toga nisu ni svesni.
- Postovanje sličnih sadržaja iznova i iznova
Šta obično objavljujete na društvenim mrežama? Da li se oslanjate na objavljivanje par različitih tipova sadržaja? Ili možda šerujete svoj najnoviji blog i postavljate uobičajena pitanja? Postavljanje sličnih sadržaja iznova i iznova će neminovno dovesti do manjka interesovanja za ono što radite. Na primer, možete šerovati jedinstvene poslovne savete, zanimljive i duhovite citate, inspirativne i motivacione sadržaje, različite ponude, postvljate pitanja, postovati različite novosti iz oblasti kojom se bavite i slično.
- Ne stavljanje sledbenika sa društvenih mreža u mailing liste
Veoma je važno shvatiti da je e-mail lista veoma vredna, ako ne i najvrednija imovina. Ne stavljanje vaših fanova i sledbenika u mailing listu, propuštate veliku šansu za izgradnju jake i dugoročne saradnje. Niste sigurni odakle da počnete? Ponudite besplatne informacije o vašem proizvodu/usluzi svojim sledbenicima na društvenim mrežama u zamenu za njihovu e-mail adresu.
- Ne odgovaranje na komentare i pitanja
Postovanje na društvenim mrežama nije dovoljno. U stvari , postovanje, tvitovanje, pinovanje i slično su samo jedan deo jednačine. Potrebno je provesti isto onoliko vremena u čitanju pitanja I komentara vaših sledbenika, koliko trošite na postovanje. Brzo odgovaranje na pitanja sada je postalo važnije nego ikada.
- Neiskrenost i neautentičnost
Možete misliti da se možete provući ne deljenjem tačnih informacija o vašem poslovanju na društvenim mrežama, ali grešite. Možete imati ideju o tome kakvi trebate biti (ili želite biti) na društvenim mrežama, ali biti neiskren na duže staze neće biti najbolja strategija. Umesto toga, budite svoji! Podelite svoje prave misli i stavove. Vaši pratioci žele da vide zaista kakvi ste a ne kakvi trebate da budete.
- Postovanje ne uzimajući u obzir ciljno tržište
Kada postujete, tvitujete ili live streamujete, da li razmišljate o tome šta želite reći, ili o tome šta vaše ciljno tržište želi (ili treba) da čuje? Razmislite o vašim sledbenicima na društevnim mrežama i zapitajte se “Šta vaš idealni klijent/kupac želi da sazna danas? Kako možete da mu pomognete?“
- Konstantno promovisanje vaših proizvoda/usluga ili biznisa
Ovo je verovatno jedna od najvećih grešaka koje možete napraviti u svakodnevnom poslovanju. Konstantno objavljivanje postova koji se na suptilan ili manje suptilan način odnose na vaše poslovanje je pogrešno. Vaši proizvodi/usluge ne moraju biti uvek u centru svih vaših objava. Redovno pružanje vrednih sadržaja vašoj publici je najbolji način da održite njenu zainteresovanost za vaš biznis.
- Imati nerealna očekivanja od društvenih mreža
Marketing na društvenim mrežama je dugoročni poduhvat. Naravno, pozitivni rezultati se mogu videti i u kratkom roku, ali najveće koristi se mogu sagledati posle par meseci ili čak godina. Na žalost, mnogi preduzetnici probaju neki vid oglašavanja na društvenim mrežama, pa brzo odustanu kada odmah ne vide rezultate. Potrebno je pristupiti društvenim mrežama sa stavom da je sada potrebno uložiti dosta truda i rada, kako bi se kasnije ostvarili očekivani rezultati.
- Ne građenje odnosa sa pratiocima
Društvene mreže nisu samo za objavljivanje vaših poruka pratiocima i fanovima. Takođe, nisu ni za deljenje vaših saznanja i uvida u određene teme. Teodor Ruzvelt je rekao “Ljude ne zanima šta znaš, dok ne saznaju da ti je stalo”. Ako ne radite na građenju zajednice i negovanju odnosa, onda propuštate najvažniji aspekt marketinga na društvenim mrežama.
- Preterano postovanje
Jedan od najčešćih razloga zašto ljudi prestanu da prate određeni brend na društvenim mrežama je zato što previše često postuje. Da bi sagledali kada je najbolje vreme kao i koliko često da objavljujete na društvenim mrežama, možete koristiti Buffer za početak, koji je sastavio prilično dobar infografik na osnovu koga možete saznati potrebne informacije.
Sagledajte ove greške i potrudite se da ih otklonite kako bi iskoristili sve prednosti oglašavanja na društvenim mrežama.