Vreme čitanja: 2 minuta

Nema sumnje da je upotreba društvenih mreža danas postala ne samo popularna, već i često primenjivana tehnika na kojoj se zasnivaju razne marketinške kampanje. Svaka kompanija koristi raznovrsnost ovih platformi kako bi povećala svest o svojoj prisutnosti, bilo praćenjem ogromnog broja korisnika, bombardovanjem fan stranica ili sponzorisanim reklamama, a sve u potrazi za novim tržištima.

Prema medijskim analitičarima, budućnost društvenih mreža i njihovih beneficija, osim konstantnih promena koje su neminovne, biće i sasvim drugačija upotreba istih u marketinške svrhe od strane komanija koje ih koriste.

Efikasniji model poslovanja i korištenja društvenih mreža ogledaće se u statistici i analizi kojom će se pratiti stepen posećenosti sajtova. Akcenat neće biti na advertajzingu, koji neki već proglašavaju zastarelom metodom, već na mnoštvu drugih karakteristika od kojih će primarne bti:
– Integrativni deo marketinške kampanje
– Sredstva dodatnog informisanja o Vašoj kompaniji, proizvodima ili uslugama
I kao najbitnije – Brand monitoring

Društvene mreže će uskoro postati najbolji način za razumevanje aspekta ”zašto” se koristi proizvod ili usluga neke kompanije. Ovu tvrdnju izneo je Ravit Lihtenberg (Ravit Lichtenberg), osnivač i stratedžik menadžer Ustrategy.com.

,,Prirodna konverzacija biće upotrebljena u inovativne svrhe proizvoda i njegovog dizajna. Kompanije će raznim inicijativama skretati pažnju ljudi, dok će istovremeno rekreirati i analizirati sadržaje, kako bi ostvarivale što bolji učinak.”

Suština jeste da će se način na koji kompanije koriste društvene mreže konstantno menjati. Ali, sledeća etapa u načinu njihove upotrebe ogledaće se u pomaganju kompanijama da prikupe informacije o svojim korisnicima i da čuju njihovo mišljenje o određenim proizvodima/uslugama kako bi se poboljšala veza sa potrošačem.