Da bi tvoja Instagram stranica postigla uspeh i održala ga, na prvom mestu neophodno je da plasiraš kvalitetan sadržaj.

U sledećih nekoliko teza navešćemo šta sve treba da imaš na umu dok kreiraš svoju Instagram priču.

 

KONKRETNA TEMA

Izaberi jasno definisanu temu o kojoj ćeš pričati na svom profilu. Na taj način, ljudi će te lakše zapamtiti jer će te povezati sa oblašću o kojoj budeš govorio. Konkretizovanje teme će i tebi pomoći pri targetiranju ciljne grupe.

 

ZAMISLI SVOG IDEALNOG KUPCA (ILI OBOŽAVATELJA SVOJE “INSTA PRIČE”)

Probaj da zamisliš osobu koja bi u perspektivi bila rad posetilac tvog profila i odgovori na sledeća pitanja:

– kog je roda?

– koliko ima godina?

– gde živi?

– čime se bavi?

– šta su joj hobiji?

Osim što će ti odgovori na ova pitanja poslužiti prilikom Instagram advertajzinga, pomoći će ti i za svakodnevno kreiranje sadržaja. Svaki put kada se budeš bavio novom objavim, seti se svog zamišljenog “obožavatelja” i kroji sadržaj prema njegovim potencijalnim očekivanjima.

 

VIZUELNI IDENTITET PROFILA

Naučno je dokazano da preko 60% ljudske populacije primarno pridaje značaj vizuelnim vrednostima. Osim toga, Instagram je pretežno vizuelna platforma. Spram ovih činjenica, jasno ti je da bez obzira kakav suštinski kvalitet plasiraš, ukoliko nije praćen adekvatnim vizuelnim identitetom – neće biti primećen.

Trudi se da koristiš fotografije visoke rezolucije. Opredeli se za samo jedan efekat. Ukoliko se služiš grafikama, neka boje i fontovi budu usklađeni.

 

TEKST

Tekstualni sadržaj ispod fotografije, poznatiji kao “kepšn” (eng. caption), treba da bude sažet, koncizan i da već u prvim redovima naglasi suštinu celokupne objave. Od prvih rečenica formiraj kratke naslove. Pravi razmake između određenih delova teksta i na taj način kreiraj paragrafe. Delovaće čitkije.

 

HEŠTEGOVI (eng. hashtags)

Nemoj preterivati sa heštegovima! Pogotovo ne sa pogrešnima. Heštegovi su vrlo bitni u svetu društvenih mreža i ako se koriste pravilno, mogu doneti mnogo koristi.

Predlažemo da napraviš arhivu svih heštegova koji se tiču tvoje teme i da po postu miksuješ njih 15-20. Nemoj upotrebljavati one koji imaju na milione korisnika, zato što će među njihovim objava tvoja teško doći do izražaja.

 

INSTAGRAM PRIČE (eng. stories)

Dok se na svom fidu (eng. feed) baviš konkretnom temom, putem Instagram priča svojoj publici pokaži deo bekstejdža!

Evo nekoliko predloga:

– kako nastaje tvoj prozivod?

– odakle crpiš inspiraciju?

– šta radiš u slobodno vreme?

– koju literaturu voliš?

 

PITAJ IH ZA PREDLOG

Ovde mnogi prave grešku! Ne znači da nisi profesionalac ili da se ne razumeš u određenu oblast ukoliko otvoreno pitaš svoje pratioce šta je to što žele da im ponudiš u narednom periodu. Baš suprotno – na taj način oni će se osećati počastvovanima i vrednima tvoje pažnje, a na to će svojom pažnjom uzvratiti.

 

NE OBJAVLJUJ AKO NISI INSPIRISAN

Da, kontinuitet je od ključne vrednosti. Međutim, ukoliko nekog dana nemaš inspiracije, a svoju si publiku navikao na određeni standard, bolje pauziraj. Algoritam će oprostiti – pratioci teže!

 

Javi nam da li su saveti upalili!