Da li želite da povećate čitanost vašeg bloga? Da li tražite načine kako to da ostvarite?

Razmislite o promovisanju vašeg bloga na najpopularnijim društvenim mrežama kao što su Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram i druge. Razumevanje načina kako da najbolje delite sadržaje sa bloga na više društvenih mreža, omogućiće vam da povećate vidljivost i domet vašeg rada.

#1 Raširite priču o blogu na Facebook-u

Postoji nekoliko načina da podelite vaše članke sa bloga na vašem ličnom Facebook profilu ili stranici firme:

  1. Ažurirajte vaš status sa linkom

Najlakši način da upoznate publiku sa postojanjem vašeg bloga na društvenim mrežama je da u prvoj objavi podelite link nekog članka. Ali umesto da jednostavno ponovite naslov teksta u objavi, pokušajte da pitanjem, nekim podatkom ili zanimljivom informacijom izazovete interesovanje ljudi da pročitaju o čemu se radi u članku.

  1. Kreirajte i podelite slike

Objave koje sadrže fotografiju ističu se na društvenim mrežama. Facebook vam omogućava da objavite jednu ili više fotografija u statusu na stranici vaše firme. Počnite sa zanimljivom fotografijom koja predstavlja vaš članak, sa ili bez naslova istog.

Ako u vašem članku postoji više slika ili ako postoji “how-to” ili prikaz vaših proizvoda, najbolje je da fotografije objavite u vidu albuma, ili još bolje u vidu “photo-carousel”-a. Najbolje je da objavite fotografije veće rezolucije, prvenstveno zbog toga što većina ljudi pristupa društvenim mrežama putem mobilnih telefona. Facebook sam menja veličinu slike da bi se uklopila i lepo videla.

Nemojte zaboraviti da u ovakve objave uključite link i naslov članka (ili zanimljiv komentar)!

  1. Postavite video

Ako se u okviru vašeg članka nalazi ugrađen video, postavite odlomak videa kao osnovni Facebook video za promociju objave. Što je više aktivan i zabavan video klip, više pažnje će privući. Uključite u objavu i naziv članka, ali i opciju “Watch more”, koja poziva na akciju. Zatim dodajte i link članka koji će se pojaviti na kraju videa.

Ako se osećate avanturistički i ako nemate video koji bi podelili, kreirajte kratak video u kome ćete poslati poruku ljudima šta je to što mogu pročitati u vašem članku.

  1. Napišite belešku

Facebook beleške se ističu u News feed-u i privućiće mnogo više pažnje na vaš članak. Beleške su nedavno modifikovane i sada izgledaju slično kao blog objave. Ali, umesto da postavite članak u celini, možete da postavite sliku i napišite uvod u ono o čemu članak govori. Zatim dodajte link na kraju beleške pozivajući čitaoce da pročitaju više, klikom na isti.

#2 Recite svojim pratiocima na Twitter-u

Dodavanjem medija vašim tvitovima pomaže da se istaknete na Twitter-u.

  1. Tvitujte link

Kao i kod ažuriranja statusa na Facebook-u, i na Twitter-u je lako podeliti link vašeg članka. Tvit može i ne mora da sadrži naslov članka. Veoma je važno da koristite odgovarajuće haštagove (#) i @mention gostujućeg autora, ako postoji. Svakako, budite kreativni u vašim tvitovima kako bi zainteresovali ljude da pročitaju članak.

  1. Podelite fotografiju

Postavite fotografiju kada tvitujete o članku. Fotografija može imati naslov članka u vidu teksta na istoj ili da odražava sadržinu članka. Ili oboje. Obavezno dodajte link koji vodi do vašeg članka, na kraju tvita. Kao što znate, tvit je kratka forma izražavanja, zato obratite pažnju na činjenicu da link zauzima 23 karaktera od ukupnih 140 koje imate na raspolaganju, a slika 24.

  1. Postavite video ili GIF

Postavite kratak video ili GIF u tvitu kako bi privukli veću pažnju u Twetter novostima. Maksimalna dužina Twitter videa je 30 sekundi, tako da ako je vaš video malo duži, možete ga skratiti kada ga uploud-ujete na Twitter. Zapamtite da obavezno dodate link na kraju video ili GIF tvita.

#3 Obavestite ljude na LinkedIn-u

Postoje 3 načina da podelite članak na LinkedIn-u: putem ažuriranja statusa, slike ili koristeći LinkedIn Publisher Post.

  1. Ažurirajte svoj status koristeći link

Uključite link koji vodi do vašeg članka prilikom ažuriranja statusa na LinkedIn-u. Veoma je važno da znate da kada delite link videa, ljudi mogu kliknuti i pogledati isti u njihovom news feed-u. Takođe, bitno je da izaberete opciju javnog objavljivanja kako bi šira publika prilikom pretrage ključnih reči otkrila i vaš članak.

  1. Postavite fotografiju

Kada uključite sliku u ažuriranje statusa na LinkedIn-u , zauzima mnogo vise mesta u News feed-u nego samo objava linka. To znači da ćete tako povećati vašu vidljivost, bukvalno. Najbolje je da kada postavljate fotografiju u statusu, na kraju dodate i link koji vodi do vašeg članka.

  1. Postavite vaš članak sa bloga na LinkedIn Publisher-u

Uzmite ceo ili deo članka i postavite ga u LinkedIn Publisher-u. U zaglavlju dodajte sliku i naslov. Zatim uradite copy + paste originalnog teksta. Takođe možete napisati i uvod ili varijaciju originalnog teksta. Obavezno postavite i link. Na kraju dodatne i tri ključne reči, kako bi post bio kategorisan za LinkedIn Pulse.

Obratite pažnju i na datum objave. Bitno je da prođe najmanje dve nedelje od originalne postave teksta na vaš blog, kako Google ne bi promutačio članak kao duplikat(kopiju).

#4 Informišite vaše pratioce na Instagram-u

Kako Instagram dozvoljava samo jedan link, postoji dva načina kako ćete promovisati vaš članak na ovoj mreži. Možete promeniti link profila svaki put kada objavljujete novi članak ili jednostavno postaviti link početne strane vašeg bloga.

  1. Postavite fotografiju

Možete postaviti sliku, brendiranu naslovom vašeg članka i vašim logom na Instagram profil. Zatim, važno je da tad dodate i poziv na akciju u obliku „click the link in my bio to read the article“. Na taj način ćete dodatno motivisati potencijalnu publiku.

Takođe možete postaviti link koji vodi do vašeg članka, koji će se pojaviti kao prvi komentar ispod slike. Pored toga možete predložiti ljudima da kopiraju link kako bi pročitali tekst. Važno je da koristite odgovarajuće haštagove kako bi privukli pažnju ljudi koji su zainteresovani za temu.

  1. Postavite video

Instagram vam dozvoljava da postavite video dužine od 3 do 15 sekundi. Budite kreativni!

Najavite vaš članak kratikim videom i uputite vašu publiku na „bio“ gde mogu pronaći link koji vodi do vašeg bloga.

Blogovanje je odličan način da iskažete svoje mišljenje i predstavite sebe kao eksperta u oblasti kojom se bavite. Jednako je važno i to da osigurate da vaše objave sa bloga dospu do odgovarajuće publike. Samo tako njihovo deljenje na društvenim mrežama će doći do izražaja.

Koje je vaše mišljenje? Kako vi objavljujete članke sa bloga? Koje društvene mreže najviše pogoduju vašem sadržaju? Podelite sa nama vaša mišljenja i predloge.