Sigurni smo da ste više nego jednom čuli izreku: „There is no such think as a free lunch“. I to je činjenica protiv koje mi ne možemo izneti previše kontraargumenata. Možda ste nekada dobili „besplatan ručak“ pa sad možete reći: „Eto, ja imam argument“ ali tu vas možemo sačekati sa drugom izrekom: „Ko ne plati na mostu, plati na ćupriji.“ No, ne brinite, ovaj tekst neće se baviti dokazima da će vas svaki „ručak“ odvesti u minus i zadati vam glavobolju, a neće vas podsećati ni na izreke i pouke u kojima na kraju ostanete praznih džepova. U ovom tekstu ćemo se potruditi da vam predočimo koje tehnike možete koristiti kako bi vaš brend bio prepoznatljiv tako da vaš novčanik ne podseća na ukletu kuću na vrhu nekog kamenitog brda.

Da se, za početak, podsetimo nekih osnovnih stvari koje se tiču izgradnje imidža brenda. One će i dalje zvučati kao narodne mudrosti ali sa njima ovde završavamo:

  • Možete imati i najbolji proizvod na svetu ali ako potencijalni kupci ne znaju za njega – ništa od prodaje;
  • Kada izgradite imidž i vaš brend postane prepoznatljiv, kvalitet je ono što će vas održati na vrhu;
  • Prisutnost na društvenim mrežama i dobar web sajt osnovni su alati da biste bili prepoznatljivi;
  • Pisanje bloga i često ažuriranje Facebook stranice je ono što vas čini vidljivim i za Google pretraživač. Kontinuirano dodavanje kvalitetnog i korisnog sadržaja bitan je deo SEO strategije. Google zna da nagradi one sajtove koji redovno dodaju nov i svež sadržaj. Na ovaj način vam omogućava da privučete pažnju posetilaca koji ciljano traže informacije vezane za proizvode ili usluge koje nudite.
  • Popularnost Youtube-a treba iskoristiti. Reklamiranje putem video sadržaja vas čini zanimljivim i relevantnim. Posebno je korisno svoj marketing obogatiti „Kako da“ sadržajima, savetima i besplatnim treninzima. Na taj način korisnici dobijaju određenu korist koju neće tako lako zaboraviti.

I to bi bila neka od osnovnih načela. U ovom tekstu otići ćemo malo dalje i konkretnije obrazložiti tehnike koje možete da koristite kako bi vaš brend bio prepoznatljiv.

Krenimo od realne pretpostavke da vaša kompanija nema na raspolaganju milione eura koje može da uloži u marketing. Zato je preporučljivo poslužiti se dobrom, oprobanom i uspešnom idejom – koristite promotivne proizvode. Da bi oni bili efikasni treba da budu funkcionalni, korisni i da vašim korisnicima daju konkretnu vrednost. Promotivni proizvodi kojima nedostaje nešto od ovih elemenata obično završavaju u smeću, a osim toga u istom tom smeću završavaju i proizvodi niske vrednosti ili kvaliteta. Proizvodi bez vrednosti i kvatiteta potencijalno mogu povrediti imidž brenda. Za razliku od ostalih medija za oglašavanje, promotivni proizvodi angažuju kupce, cenjeni su od strane primaoca, omogućavaju stalnu izloženost vašem brendu bez dodatnih troškova i zato, kada se podvuče crta, koštaju mnogo manje. Među mnoštvom proizvoda koji se koriste u ove svrhe jedan od dokazano najmoćnijih alata je brendirani usb flesh. Oni se često koriste od strane potrošača, razmenjuju sa prijateljima, poslovnim saradnicima i članovima porodice. Sve ovo bez dodatnih troškova za vas.

Pokrenite konkurs preko društvenih mreža u kojima takmičari podnose fotografiju ili video zapis, a gde se pobednik određuje na osnovu broja glasova. Takmičari će deliti konkurs sa prijateljima kako bi dobili više glasova, a time vama pomoći pri izgradnji svesti o vašem brendu. Ovo vas ne mora mnogo koštati, a donosi veoma značajnu podršku i prepoznatljivost kod korisnika do kojih biste inače teže došli.

Sličan način građenja imidža predstavljaju i programi preporuke. Korisnici će rado širiti glas o vašem proizvodu ili usluzi ako znaju da će na taj način ostvariti neku dodatnu korist. Ona naravno mora da bude primamljiva, jasna i zaista poželjna. Dropbox, sada svetski poznati servis za razmenu podataka, u početku je sproveo veoma pametnu kampanju. Svaki postojeći član dobijao je po 500 MB dodatnog prostora (do maksimalnih 16GB) za svakog preporučenog, novoupisanog prijatelja. Servis je za jako kratko vreme postao poznat i nadaleko korišćen.

Neplaćeni, organski marketing iz dana u dan postaje sve izazovniji. Zato se sve više kompanija odlučuje da koristi i plaćeni marketing da društvenim mrežama. Facebook i Twitter oglasi su jeftini, a mogu značajno da utiču da se vaš brend izdvoji od ostalih. Svaki dodatni pratilac možda neće odmah postati kupac, ali u svakom slučaju jednom, kada on bude spreman da obavi kupovinu, taj dodatni „lajk“ će vam se višestruko isplatiti.

Sa brojem društvenih mreža u stalnom porastu na vama je da odlučite na kojima ćete biti najaktivniji. Fokus na određene mreže je bitan da ne biste trošili veliki deo svoje energije koji će ostati bez konkretnog efekta. Pokušaj da na svim budete podjednako aktivni nije najoptimalnije rešenje. Ako je vaš posao najpogodnije reklamirati na određenoj mreži, onda se ne plašite da svoju energiju fokusirate. Na primer, ako je vaš posao najlakše reklamirati putem fotografija fokusirajte se na Instagram i Pinterest. B2B kompanije često najbolje efekte imaju od korišćenja Twitter-a, a mala preduzeća koja se bave kreativnim poslom mogu se dobro reklamirati na Instagram-u.

Kako da odlučite koji je kanal za vas najpogodniji?

Krenite sa kampanjama na više različitih sajtova, proučite analitiku saobraćaja na svakom i tako saznajte gde je vaš fokus najpotrebniji. Nećete želeti da potpuno napustite ostale društvene mreže, ali je bitno da usmerite svoje napore tamo gde oni zaista mogu da se pretvore u rezultat.

Ono što vas takođe ne mora mnogo koštati a može vas učiniti zanimljivim široj publici je korišćenje infografika. Infografik je uočljiv i upečatljiv vid prikazivanja marketing podataka i statistike. Ovi rudnici podataka često se dele a to ih čini odličnim alatom za građenje prepoznatljivosti.

Kako smo u uvodnom delu pomenuli, publikovanje novosti i vesti je jako bitno, ali od skoro je još jedan vid postao jako efikasan i popularan. Mreža LinkedIn uvela je nov način objavljivanja poruka putem LinkedIn publishing alata. Ako vaši postovi dobiju dovoljno pažnje mogu se naći na LinkedIn Home stranici i biti vidljivi velikom broju korisnika. Na ovaj način gradite ime i postajete relevantan izvor informacija za veliki broj korisnika.

Za kraj vam preporučujemo jednu, za naše prostore, inovativnu ideju – pokrenite svoj podcast. Razgovor sa stručnjacima iz oblasti kojom se bavite može biti odličan način da izgradite ime za svoj brend i razvijete odnose sa drugim učesnicima na tržištu. Kod nas, ovo nije često korišćena metoda ali, uz ne tako mnogo troškova može vas izdvojiti i učiniti da lako postanete ime prepoznatljivo po stručnosti, korisnosti i pre svega inovativnosti.