U ne tako dalekoj prošlosti moglo bi se reći da ste adekvatno prisutni da društvenim mrežama a da to nije bio rezultat prevelikog truda i rada. Dovoljno je bilo da kreirate Facebook stranicu za svoju kompaniju, postavite neku reprezentativnu sliku i s vremena na vreme obavestiti publiku o nečem novom i/ili zanimljivom. Vaš posao se tu završavao i često je, i tako jednostavan, donosio opipljive rezultate.

Ali avaj, konkurencija kao igra evoluira brže nego što bismo možda želeli. Surovija je nego ikada pre i ukoliko želite da budete “na čelu” morate podrobnije da se pozabavite svojim prisustvom na društvenim mrežama. Pored stranice morate osmisliti strategiju nastupa a onda tu strategiju operativno razraditi kroz detaljan plan.

Ovde se nećemo baviti time šta plan treba da sadrži niti kako do njega dođi kroz korake ali ne znači da nećemo u nekom od budućih tekstova. Ono što mislimo da je vrlo korisno da znate pre nego što zasučete rukave i krenete sa ozbiljnim poslom iznećemo kroz sledećih nekoliko tačaka.

Držite svoja očekivanja pod kontrolom!

Jedna od najčešćih grešaka koje kompanije naprave prilikom izrade marketing strategije je očekivanje da će uspeh biti trenutan i blistav, da će priliv novih klijenata biti nezapamćen i da će originalna ideja sama sebi naći mesto pod Suncem. Ali stvari najčešće tako ne funkcionišu. Ne negiramo činjenicu da takvi svetli primeri postoje i da se često koriste za storytelling i upečatljive priče o uspehu ali to su ipak samo sporadični slučajevi koji potvrđuju pravilo.

Dobra stragegija treba da se osmisli, razradi kroz plan, plan sprovede i rezultati analiziraju. Ne znači da detaljno planirana strategija ne može doživeti veliki uspeh, naprotiv. Društveni mediji mogu i donose velike rezultate onima koji imaju pristup i dosledni su tom pristupu. Rezultati ipak nisu vidljivi preko noći pa nekad čak morate sačekati i par meseci. Efekti dolaze kao rezultat istrajnog procesa ali nagrade su vredne čekanja.

Držite društvene mreže na oku!

Kao što smo već napomenuli, društvene mreže se neprestano razvijaju. Profitiraju oni koji evoluiraju zajedno sa njima i koji se najbrže prilagođavaju tim stalnim promenama.

Nešto što je pre par godina bio trend i ključ za uspeh danas može biti potpuno zastarelo i nekorisno. Zato morate uložiti vreme u praćenje trendova. Opet, jasno je da malo ko danas ima vremena da se pored osnovnog posla bavi i praćenjem marketinških trendova pa je dobra ideja da se pri izradi strategije i sprovođenju plana angažuje marketinška agencija. Oni su stalno „u rovovima“, testiraju šta funkcioniše a šta ne i na taj način vam pružaju mogućnost da iskoristite tu stečenu stučnost za uspeh vaše kampanje.

Držite se prave mere!

Brojevi su važni ali nisu presudni. Možete imati na hiljade pratioca ali ako oni nisu angažovani niti zainteresovani za ono o čemu ih obaveštavate njhov broj neće vam biti od neke preterane koristi. Zato ne treba izgubiti iz vida da se uz privlačenje novih posetilaca uvek vodi računa i o tome kako oni reaguju na vaš sadržaj. On se mora testirati i modifikovati kako bi dobio formu onoga što je interesantno onima kojima je namenjen.

Definišite svoje ciljeve i držite ih se!

Možete biti najveći stručnjak za društvene mreže u svetu ali ako ne postavite jasne i realne ciljeve možete lako završiti na pogrešnom putu koji nikada neće dovesti do željenog rezultata. Kristalno jasni i surovo realni ciljevi takođe mogu biti izvor frustracije ako ne utvrdite koji je to realan vremenski rok  za njihovo ostvarenje. Tako ćete znati šta da očekujete i od sebe i od drugih učesnika i izbeći ćete nesuglasice i razočarenja.

I sa ovim ćemo zaključiti. Ovi jednostavni ali krajnje korisni saveti treba da su vam uvek na umu: kada počinjete sa kampanjom kao i kada ste se uveliko upustili u borbu za prepoznatljivost na društvenim mrežama. Sada hrabro i odvažno napred u nove pobede!