Epidemija korona virusa izmestila je mnoga radna mesta iz kancelarija u stanove.

Mnoge firme su se uklopile u novonastale okolnosti omogućivši svojim zaposlenima da rade od kuće.

U daljem tekstu pripremili smo nekoliko veoma korisnih saveta za prevazilaženje poteškoća sa kojima se susreće rad u kućnim uslovima.

  • ODREDI SVOJE RADNO VREME! Bez obzira na to što radiš od kuće, bitno je da odrediš broj radnih sati i termin kada počinješ i završavaš sa svojim radom na dnevnom nivou. Ukoliko se budeš oslanjao na iluzorni utisak o imanju viška vremena, izvršavanje svojih obaveza samo ćeš prolongirati, što konačno dovodi do probijanja bitnih rokova.
  • ZAPOČNI DAN KAO I INAČE! Neka te alarm budi u uobičajeno vreme, kao i kada radiš van kuće. Nemoj dozvoliti svom organizmu da se odvikne od postignute discipline. Vreme predviđeno za odlazak u kancelariju/na teren iskoristi za kvalitetan doručak, trening ili čitanje par odlomaka iz svoje omiljene knjige. Zatim, AKCIJA!
  • RADNI PROSTOR Ovaj savet je od izuzetne važnosti za tvoju produktivnost! Nemoj raditi ujedno uživajući u čarima svog kreveta ili kauča! Um pamti koje prostorije koristiš za odmaranje, a koje za akciju. Organizuj svoj radni kutak – neka to bude tvoj radni, trpezarijski ili baštenski sto! Svakodnevno se vraćaj svojoj “kućnoj kancelariji”, a kada završiš sa poslovnim obavezama, napusti je.
  • (PRIVATNI) TELEFON OSTAVI PO STRANI! Ukoliko se ne vezuje za posao, telefon može biti izvor najvećih distrakcija. Predlažemo ti da ga ostaviš u drugoj prostoriji ili da bar na nekoliko sati aktiviraš “sajlent mod”. Odgovaranje na privatne pozive i poruke ostavi za nakon posla, izvini se svojim prijateljima i obećaj im da ćeš se javiti kasnije. Nije sebično, korisno je.
  • IGNORIŠI UKUĆANE DOK RADIŠ Ukoliko deliš stambeni prostor sa nekim, savetujemo ti da porazgovaraš sa njim(a) i zamoliš ga/ih da te ne uznemirava(ju) dok si u svom radnom kutku. Ovo je najčešći izazov rada u kućnim uslovima koji u najvećoj meri ima negativan uticaj na fokus.
  • PRAVI PAUZE! Na svakih sat vremena (ili kada ti misliš da je najpotrebnije) napravi kratku pauzu. Ovaj period iskoristi za osveženje, kafu, voće, za igranje sa svojim kućnim ljubimcem, udisanje svežeg vazduha, provetravanje prostorije… Nemoj dozvoliti da te primaljivost pauze pobedi, da se ista oduži oduzimajući ti energiju i volju za dalji rad.
  • VRATI SE SA POSLA! Sada kada si se napokon zahuhtao, ne zaboravi činjenicu da je tvoja “kancelarija” ujedno i tvoj dom. Nakon što istekne poslednji sat tvog dnevnog radnog vremena, ugasi kompjuter, zaklopi poslovni notes i posveti se svojim hobijima i ukućanima. Radni dan je gotov! Bravo – uspeo si!
  • VIKEND JE VIKEND. Poslednji, ali ne i manje značajan savet – tvoj nadređeni treba da zna da je vikend predviđen za odmor, a ne za posao (čak i u vanrednim okolnostima). To znači da na vreme treba da ga obavestiš o svojim radnim satima, kao i o svojoj (zasluženoj) odsutnosti subotom i nedeljom.

 

Isprobaj naše savete i javi nam kako su uticali na tvoju produktivnost!