Bez obzira šta možete čuti o e-mail marketingu, to je veoma složen proces sa mnogo elemenata koji se menjaju u zavisnosti od cilja koji želite da ostvarite. Međutim, to ne znači da ne možete imati uspešnu e-mail marketing kampanju radeći određene stvari na jednostavniji način.
Iako ovaj proces podrazumeva preduzimanje dosta radnji i obraćanja pažnje na veliki broj detalja kako bi bio uspešan, mi vam predstavljamo okvir koji vam može dosta olakšati ceo postupak vezan za sprovođenje e-mail marketing strategije.
#Kako početi?
Na samom početku bitno je da odredite ko je vaša ciljna grupa, odnosno da definišete svoju publiku. Uverite se da razumete kome šaljete e-mejlove i na koji tip sadržaja će najbolje odreagovati.
Podelite vašu e-mail listu na određene segmente kako bi dostavili odgovarajući sadržaj konkretnoj ciljnoj grupi, odnosno specifičnoj grupi klijenata/kupaca. Ovo će dati bolje rezultate umesto da svima šaljete isti sadržaj bez obzira na njihova interesovanja. Takođe je veoma važno da kod kreiranja vaše e-mail liste tražite dozvolu od potencijalnih klijenata da budu njen deo.
Morate se raspitati kako da izbegnete da vaši mejlove postanu spamovi. Svaki put kada pošaljete e-mail vašem klijentu pitajte ih za konkretan savet. Šta je to što im se sviđa, a šta je to što im smeta u e-mejlovima koje dobija od vas.
Pozovite ljude da se prijave na vašu e-mail listu! Postoji mnogo načina da to uradite, ali jedan od pristupa je i da ih pitate da to urade prilikom procesa plaćanja ili posete vašem sajtu. Možete koristiti pop-up, ali budite pažljivi da ne bude previše iritantan. Ponudite klijentima nešto u zamenu za prijavljivanje na vašu e-mail listu. Zašto bi bilo ko brinuo šta imate da kažete? Mora postojati nešto za njih, neka ekskluzivna ponuda ili sadržaj. Ili barem obećanje dobijanja istinski korisnih informacija. Takođe, možete promovisati vaš e-mail newsletter na društvenim mrežama, pitajući pratioce da se prijave na listu.
I na kraju, nikako, ali nikako nemojte kupovati e-mail listu od neke kompanije koja raspolaže ovakvim podacima. Ako želite da dospete do određene publike, bolje tražite da budete uključeni u već utvrđeni newsletter u vašoj industriji.
#Sadržaj newsletter-a
Prilagodite sadržaj za tačno određenu publiku kako bi povećali šansu za većom stopom angažovanosti. Segmentacija e-mail liste pomaže da se ovo ostvari. Neka bude lično. To ne znači da treba da prilagodite svoj e-mail svakom pojedinačnom primaocu, ali pokušajte da ga napišete kao da ga šaljete samo jednoj osobi.
Ljudi će više obratiti pažnju ako koristite svakodnevni jezik. Ako im se obraćate kao „bezdušni korporativni robot“, veoma je verovatno da će se brzo isključiti iz vaše e-mail liste. Igrajte na ljudske emocije. Ako možete izazvati emocijalnu reakciju kod ljudi, daleko su veće šanse da se povežu sa plasiranim sadržajem i da ih isti podstakne na akciju. Pružite istinski korisne i pravovremene informacije. Obavezno uključite poziv na akciju. Iako želite da ljudi uživaju čitajući vaš e-mail, ne zaboravite pravi razlog slanja istog: vi želite da oni urade nešto kao rezultat (kupovina na primer).
Izbegavajte duge blokove neprekidnog teksta, ali koristite i slikovito izlaganje. Ovo razbija monotoniju e-mejla i čini ga vizuelno privlačnijim. Međutim, morate obratiti pažnju na činjenicu da na mnogim e-mail platformama slike se po difoltu isključuju, odnosno ne prikazuju. Zato proverite da li su sve vaše ključne poruke u tekstualnom formatu. Omogućite čitaocima da lako skeniraju i pregledaju sadržaj e-mejla koristeći dosta podnaslova i belog prostora.
Nemojte suviše često da koristite imena ljudi kojima je e-mail upućen. Malo personalizacije je dobro, ali ako previše često koristite nečije ime može biti „jezivo“. Uverite se da su vaši e-mejlovi pravilno brendirani. Ili da se odnose na brend. Opet ovo može izgledati očigledno, ali želite da se vaši e-mejlovi uklapaju u ostatak sadržaja i da budu odmah prepoznatilji.
U sadržaj e-mejla uključite i detalje ugovora u slučaju da ljudi odmah nakon čitanja istog žele da stupe u kontakt sa vama i zaključe posao. Takođe, uključite linkove i proverite ih. Ovo deluje kao očigledan savet, ali nikako ne manje važan. Možete linkove uključiti i u vašim slikama, kao i sam tekst. Postavite i linkove do vaših naloga na društvenim mrežama. Ako ljudi uživaju u sadržajima iz e-mejlova koje čitaju, mogu biti zainteresovani i za ono što imate da kažete i radite na drugom mestu.
Uverite se da je sadržaj e-mejla pogodan za čitanje sa mobilnih uređaja. Ovo je posebno važno zbog trenda da sve veći broj ljudi proverava svoj e-mail preko mobilnog telefona.
Pitajte za feedback (tražite povratne informacije), naročito ako ste tek počeli ili je u pitanju nova kampanja. To može biti veoma dobar način za podešavanje e-mail marketing napora, na osnovu onoga što vaši klijenti zaista žele.
#Naslov e-mejla
Pažljivo razmislite o rečima koje ćete upotrebiti za naslov e-mejla. Uvek se zapitajte: da li bih ja to otvorio/la? Ili bolje: „koga je briga“? (sve dok pitanje više ne važi). Neka naslov bude kratak i „udarni“. Jasnoća je cilj. U što manje reči istaći suštinu!
Prestanite da sve naglašavate velikim slovima. Zašto želite da „vičete“ na vaše divne kupce? Samo ključne informacije je poželjno napisati velikim slovima ili na neki drugi način naglasiti, kako bi privukli pažnju čitaoca.
Nikako ne koristite imena ljudi u naslovu. Ali personalizaciju možete izvršiti na neki drugi način. Na primer, ako uslužejete lokalno stanovništvo, možete personalizovati naslov po mestu/gradu u kome primaoci e-mejla žive. Takođe možete napraviti jedinstveni naslov e-mejla. Čak iako šaljete isti šablon newsletter-a svake nedelje, potrudite se da se naslov odnosi na sadržaj tog konkretnog e-mejla.
Ponudite nešto konkretno. Sama prodaja može odbiti ljude, ali nema ništa loše u tome da obećate istinski dobru ponudu ili neke specifične uslove kupovine. Probajte nekoliko različitih ponuda da vidite koja najbolje prolazi.
Koristite reči da ukažete na hitnost. Na primer: ograničene zalihe ili „samo danas“ ponude. Međutim, postoje i određene reči koje nikako ne treba koristiti, kao što su na primer: rasprodaja, besplatno, pomoć, % niže , odlično, brojevi, čak i dani u nedelji (ponedeljak i petak).
Korišćenje pitanja može biti efikasno. I ovu opciju je potrebno testirati kako bi uvideli koja pitanja podstiču na akciju. Najbitnija stvar je da naslov odražava sadržaj e-mejla. Ako je samo mamac da bi se e-mejl otvorio, sledeći put ljudi neće želeti da otvore vaš e-mail ili će izaći iz liste primaoca.
Eksperimentišite. Tesitrajte. Ponovite. Najbolji način da saznate koji naslovi utiču na rast stope otvaranja newsletter-a je da probate više formata i najbolje nastavite da koristite. Takođe obratite pažnju i na formu naslova. Ona bi trebala da jasno identifikuje vas kao pošiljaoca, kako bi primaoci znali odakle poruka dolazi.
#Slanje e-mejla
Uradite korekturu sadržaja svakog e-mejla pre nego ga pošaljete. Ovo bi trebalo da uradi osoba koja nije učestvovala u njegovom pisanju. Takođe, uvek prvo pošaljite test e-mail kako bi se uverili da sve funkcioniše kako treba i da bi sagledali eventualne greške.
Šaljite regularne e-mejlove. Na primer, možete slati dnevne newsletter-e sa linkovima od vašeg bloga, kako bi obavestili vašu publiku o najnovijih objavama. Ili, u zavisnosti od toga šta promovišete ili kakva vam je publika, možete slati i nedeljne ili mesečne newsletter-e.
Budite konzistentni. Ako planirate da šaljete nedeljne newsletter-e, onda se potrudite da ih zaista svake nedelje pošaljete. Ako ljudi očekuju vaš e-mejl svake nedelje zamislite kako će to izgledati ako ga ne dobiju. Nimalo profesionalno. Sa druge strane, nije dobro slati newsletter-e previše često. Sve treba prilagoditi onome šta promovišete, tipu sadržaja i vrsti publike kojoj su upućeni. Bitno je da se primaoci ne zatrpavaju e-mejlovima, jer to neće dovesti do željenih rezultata, s obrzirom da u tom slučaju većina poslatih newsletter-a neće biti otvorena i biće registrovana kao spam.
Tajming je sve. Uradite istraživanje da vidite kada vaša publika najbolje reaguje na vaš e-mail, kojim danima i u koje vreme ostaruju najveću stopu angažovanja (otvaranje e-mejla, kliktanje na link i najvažnije, kupovina).
#Upravljanje vašim pretplatnicima
Pošaljite e-mail dobrodošlice svakom novom pretplatniku. Zahvalite im se. Iskoristite ovu poruku da im kažete šta mogu očekivati u budućim e-mejlovima.
Veoma je važno i da stalno kontrolišete vašu listu pretplatnika. Proverite da li su neki e-mejlovi vraćeni kao nedostavljeni, ili da li postoje netačne ili nepostojeće adrese, koje potom uklonite.
Olakšajte odjavu sa vašeg newsletter-a, osim ako ne želite da dospete na crnu listu pre nego što izgovorite reč „spam“ i generalno iznervirate ljude do tačke da nikada više neće ništa kupiti od vas.
Ovo je jedna velika lista saveta kako početi sa e-mail marketingom i nadam se da će vam biti od koristi. Potrebno je vreme usvojiti ovakvu praksu, ali kada to uradite vrlo brzo ćete videti rezultate. Ako smatrate da postoji još nešto na šta bi trebalo obratiti pažnju, osetite se slobodnim da nam to i kažete!