Kraj 2015. godine se brzo približava, tako da je sada pravo vreme da razmislimo o tome šta nas očekuje u narednoj godini, kada je reč o marketingu na društvenim mrežama.

Kreirajući marketing strategiju za 2016. godinu, marketing direktori moraju uzeti u obzir marketing trendove koji će imati veliki uticaj na sve njihove napore. Iako će nova godina sa sobom doneti mix različitih novih trendova, pratiće ih i neki trendovi koji su započeli svoje dejstvo u ovoj.

Ako ste u sred razvijanja plana marketinga za narednu godinu, zašto ne zastanete malo i pogledate koji su to trendovi koji se očekuju u 2016.-oj.

Kao prvo, mobilni će postati norma – Do nedavno strategije razvoja sadržaja, aplikacija i web-a bile su prvenstveno prilagođene korisnicima desktop računara, dok je mobilni bio u drugom planu. Međutim, u 2015.-oj došlo je do promene u razmišljanju, kada je veliki broj kompanija usmerio pažnju na kreiranje sadržaja i aplikacija za mobline telefone. Do ove značajne promene je došlo zbog porasta broja korisnika pametnih telefona, kao i povećanom broju posetilaca web sajtova sa mobilnih uređaja . Korisnici pametnih telefona, više nego ikad, koriste ih za: pretraživanje društvenih mreža, za pristup vestima i zabavi, za traženje informacija o proizvodima i za kupovinu istih, koriste aplikacije za navigaciju, gledaju video sadržaje i postuju komentare i mišljenja. Značaj ovog trenda će rasti sve više u 2016., pa će marketarima biti gotovo nemoguće da ga izbegnu.

Doćiće do promene fokusa sa SEO na društvene mreže – Polako dolazi do promene u ponašanju potrošača kada je reč o traženju informacija o proizvodima/uslugama. Iako se i dalje koriste pretraživači za pronalaženje potrebnih informacija, mnogi potrošači se okreću društvenim mrežama kao pogodnom izvoru istih. Postoji nekoliko različitih razloga zašto se to dešava. Prvo, potrošači na društvenim mrežama pretražujući mogu naći vizuelne sadržaje, koji su po njima mnogo relevantniji nego sam tekst. Drugi razlog je taj što potrošači cene feedback potrošača koji su koristili određeni proizvod/uslugu, i znaju da mogu lakše naći komentare na društvenim mrežama nego preko pretraživača. Ovo podrazumeva da se marketing strategija mora pomeriti sa stava „Kako mogu biti pronađen na Google-u?“ u „Kako mogu biti pronađen na Google-u i društvenim mrežama?“.

Digitalni marketing napori će se povećati na novijim društvenim mrežama – Do nedavno Snapchat i Instagram su bili smatrani medijima preko kojih korisnici komuniciraju jedni sa drugima i za deljenje personalnih sadržaja. Većina marketing direktora nije videla ove platforme kao pogodna mesta za njihove marketinške poruke i sadržaje, posebno kada je bilo toliko unosno fokusirati se na već poznate platforme kao što su Youtube i Facebook. Ali ovo će se veoma brzo promeniti, čim uđemo u 2016.-tu. Instagram već sad obezbeđuje šanse za reklamiranje za veće grupe brendova, a Snapchat Story se pokazao kao značajan alat za brendiranje. Krećući se ka budućnosti, marketari će sve manje biti „stidljivi“ kada su u pitanju nove društvene platforme.

Nove opcije objavljivanja sadržaja online biće omogućene zahvaljujući Instant člancima – U prvom kvartalu ove godine, Facebook je lansirao Instant Articles. Ova tehnologija je omogućila izdavačima da trenutno i konstantno objavljuju striming sadržaje na Facebook. U suštini, sistem za upravljanje sadržajem kompanije pristupa direktno Facebook-u i može neprimetno objavljivati nove sadržaje, onda kada su spremni za objavljivanje. Na početku ovu opciju moglo je da koristi samo 9 izdavača, kao što su New York Times, NBC News, Buzzfeed i drugi. Sada Facebook poziva i druge izdavačke kuće da postanu Instant Articles izdavači i velika je verovatnoća da će ova opcija biti još dostupnija i da će njeno korišćenje biti znatno veće do kraja 2016.

Očekivanja korisnika za kvalitet sadržaja će porasti – Kako raste popularnost za ulazni marketing, tako raste i količina sadržaja koja je na raspolaganju potrošačima. Ta raspoloživost će rezultirati visokim očekivanjima kada je reč o kvalitetu i o raznovrsnosti ponuđenog sadržaja. Stvaraoci sadržaja uzeće u obzir činjenicu da korisnici daju prednost videu i slikama nad tekstom, zatim činjenicu da daju prednost informativnom i korisnom sadržaju umesto očiglednim prodajnim naporima, kao i to da prednost daju prilagođenim i zajedničkim sadržajima. Veoma je važno istaći da ove prednosti postoje u B2B i u B2C sektroru.

Oculus Rift će promeniti način na koji marketari dizajniraju korisničko iskustvo – Uprkos činjenici da neće doći na tržište do početka 2016., mogućnosti koje nudi Oculus Rift već menjaju način na koji marketinški planeri razmišljaju u odnosu na interaktivne sadržaje i angažovanost potrošača. Konkretno, marketari koji su u velikoj meri ignorisali pripovedanje kao sredstvo sticanja vernih potrošača, naći će se u trci da sustignu propušteno, i to ne samo počinjanjem korišćenja pripovedanja, nego i korišćenjem tehnologije 360 stepeni.

Rast mobilne i e-trgovine preko društvenih mreža – Sa glavnim društvenim mrežama kao što su Facebook, Twitter i Pinterest, koje stavljaju dugme „Kupi“ u svojim kanalima, slobodno se može reći da će ovaj trend vrlo skoro početi da prate i druge društvene mreže, među prvima Instagram. To će omogućiti i olakšati kupovinu proizvoda direktno preko društvenih mreža. Takođe, inovacija aplikacija čiji je prioritet online kupovina, biće u top tri načina kupovine za sve tehnološki orijentisane kupce. Obratite pažnju na ovaj trend u 2016.-toj.

Ovo su trendovi za koje se očekuje da će uticati na dalji razvoj marketinga na društvenim mrežama. Neki nastavljaju svoje dejstvo i u 2016.-toj uz male modifikacije, dok su drugi potpuno novi. Da li će ovi trendovi dovesti do značajnijih promena, ostaje da vidimo.