U potrazi za novim tosterom prolazite pored izloga radnje specijalizovane baš za njihovu prodaju. Izloženo je dosta kvalitetnih modela. Nažalost, teško vam je da se odlučite pošto svi izgledaju manje više isto. To vas pomalo i nervira jer vam otežava izbor. Bezvoljno prelazite pogledom preko izloženih modela kad najednom ugledate toster vaših snova. Ponosno položen na pokretnu kružnu policu obloženu kristalima. Obasjan je svetlošću i ima divan dizajn. Samo njega želite i ne postoji nijedan koji mu je dorastao. Da, možda je još neki imao isti takav ili još bolji dizajn, možda je bio i kvalitetnije izrade ali vi ga niste ugledali pošto je bio samo prisutan, ne i vidljiv.
Isto je i sa informacijama koje želite da prenesete svojoj publici. To nisu samo reči složene jedna na drugu koje treba tako složene pustiti u etar. Informacija je deo poruke. Ona može da bude vrlo kvalitetna i neopisivo korisna za vašeg kupca ali ako nije dobro upakovana u poruku može ostati samo informacija koja čami negde čekajući da je neko spozna i da joj šansu. A ona šansu treba da stvori, ne da je sačeka.
Ako vaš kupac ne pročita ono što želite da mu poručite vaš uspeh može ostati neproverena teorija i nesuđena praksa.
Tu na scenu stupa copywriting koji će položiti vaše informacije na pokretnu kružnu policu obloženu kristalima i uperiti scensko svetlo na njih. Copywriting zato treba da bude osnovna a nikako sporedna ni usputna aktivnost pisanja tekstova za web sajt, reklamu, blog, flajer ili oglas za posao.
Realnost je da svako od nas misli da ume da piše. I većina nas i ume…do određenog nivoa i za svakodnevne potrebe. Ali kada je potrebno napisati dobar poslovni tekst, prezentovati kompaniju ili prodati proizvod tu već važe malo drugačija pravila.
Iako možda niste svesni toga ipak postoji čitava industija čiji je cilj da pronađe efektne reči i izraze, najbolji red reči u rečenici, najpogodniji ton da bi vas ubedila da odreagujete. Željena akcija može da bude da kliknete na neki link, unesete podatke u neku online formu ili je možda cilj da kupite preporučeni proizvod ili angažujete neku ponuđenu uslugu.
Dobrodošlicu u svet jakih reči i još jačih poruka žele vam copywriting i copywriteri.
To su profesionalci plaćeni da iskoriste reči na najbolji mogući način u cilju da vi dobijete željeni rezultat oglasa, ponude ili prezentacije.
Bez pravog sadržaja teško je pretvoriti vaše pratioce na Facebook-u ili Twitter-u u kupce koji donose profit.
Ako zanemarujete dobar i profesionalan copywriting u vašoj poslovnoj komunikaciji ostvarujete samo 3-5% odaziva koji biste inače mogli ostvariti upotrebom pravih reči. A što biste se svesno odrekli preostalih 95-97% ako ne morate?
Angažovanjem usluge copywriting-a možete sebi, pored kvalitetnog teksta, kupiti i mir i sigurnost da će sadržaj biti profesionalan i ciljno usmeren. Komunikacija kompanije sa klijentima ili kupcima je od vitalnog značaja i može imati ekstremno pozivitne ali i negativne uticaje. Zato se reči moraju pažljivo odmeriti i uklopiti. Nekvalitetan tekst može da ima pogubne efekte po vaše poslovne rezultate.
Možda će vam interno angažovanje zaposlenih izgledati kao ušteda novca. Na kraće staze to sigurno jeste tačno. Na duže staze ipak možda neće biti toliko korisno za razvoj vašeg poslovanja. Zaposleni u jednoj kompaniji deo su jedne, usvojene organizacione kulture i atmosfere koja utiče da se formira sličan način razmišljanja. Čak i kada je atmosfera vrlo pozitivna neminovno dolazi do gubitka objektivnosti i perspektive neophodne da se bude primamljiv i razumljiv publici.
Veoma je važno da razumemo šta kupac želi da čuje, ne šta mi želimo da saopštimo. Ovo je mnogo lakše za nekog ko dolazi izvan kompanije sa svežim pogledom na stvari. Neko ko neće upasti u zamku industrijskog žargona ili biti koncentrisan na detalje koji su njemu zanimljivi a koji mogu biti… pa skoro ni od kakve koristi za klijenta. Zato je tu copywriting da na efikasan način saopšti zašto proizvod ili usluga mogu dodati vrednost, olakšati ili oplemeniti život pojedinca na nepristrasan način i sa razumevanjem potreba, kako vaše kompanije tako i vaših klijenata.
Od formalnih, korporativnih saopštenja za javnost do zabavnih blogova, profesionalni copywriter može za sve da pronađe pravi ton.