Verovatno ste nekada u životu pravili neku listu, na primer spisak za kupovinu ili šta sve trebate da uradite. Poslovni ljude često prave liste svojih obaveza, listu klijenata sa kojima žele stupiti u kontakt i sl. Čak je i plan realizacije određenog posla neka vrsta liste.

Postoje razne vrste lista, a kao korisnik Twitter-a sigurno ste se zapitali šta su i čemu služe Twitter liste. Postoji mnogo načina korišćenja istih i mnogo alata koji vam pomažu da lakše upravljate njima. U ovom tekstu bićete u prilici da se bolje upoznate sa ovim pojmom.

Šta su Twitter liste?

Twitter ih je opisao kao “organizovane grupe twitter korisnika”. Možete kreirati svoju sopstvenu listu ili se možete pretplatiti (pridružiti) jednoj ili više lista kreiranih od strane drugih twitter korisnika. Kada odete na stranicu određene liste možete videti tok tvitova svih korisnika koji se u njoj nalaze.

Ako želite da kreirate listu pod nazivom Social Media Experts, u nju možete dodavati samo one Twitter korisnike koji po vama imaju najbolje ideje iz ove oblasti koje su spremni da podele sa drugima. Kreiranjem takve liste moćićete brzo da pregledate najbolje tvitove o social media savetima, idejama, trendovima, koji vam mogu pomoći u kreiranju vašeg social media plana.

Ove liste možete kreirati sami, možete se pretplatiti onim listama koje želite pratiti, a možete biti i dodati u liste kao njeni članovi od strane kreatora istih. Ako vi kreirate listu, imate potpunu kontrolu nad tim ko može biti njen član. Samo imajte na umu da je ograničen broj članova na 5000.

Kako da kreirate Twitter liste?

Ako koristite desktop računar, listu možete kreirati tako što ćete u gornjem desnom uglu kliknuti na vašu profilnu sliku i iz padajućeg menija izabrati opciju Lists. U sledećem koraku sa desne strane takođe, videćete dugme “Create new list”. Klikom na njega otvoriće se novi prozor u kom ćete uneti ime liste, kratak opis i izabrati opciju da li hoćete da lista bude javna, što znači da bez ograničenja joj svako može pristupiti, ili zatvorena, kada vi lično birate njene članove. Ako pristupate Twitter-u preko telefona, listu možete kreirati tako što ćete klikom na “gear” ikonu izabrati opciju Lists, a zatim kliknuti na znak “+”.

Kada kreirate listu, onda pristupite dodavanju korisnika. Najbolje je da sa početka lista bude manja, sa manje članova, dok se ne snađete sa njenim upravljanjem. Vremenom možete povećavati listu do određenih razmera.

Primeri kako sve možete koristiti Twitter liste

  1. Lista klijenata

Ovaj vid liste je popularan kod agenata prodaje. Takođe, ove liste su primer lista koje treba da budu zatvorenog tipa. Iz prostog razloga – ako imate listu klijenata to vam omogućava da pratite ono što rade na Twitter-u, da lajkujete, retvitujete ili odgovarate na njihove tvitove. Na taj način ih možete bolje upoznati i sagledati njihove potrebe, a oni će se sa druge strane osećati posebno zbog ukazane pažnje. To dovodi do povećanja šanse za ponovljenim kupovinama i povećava verovatnoću njihovog prelaska u kategoriju stalnih kupaca.

  1. Lista konkurenata

Ovo je još jedan primer liste koja bi trebala biti zatvorenog tipa. Ona vam omogućava da pratite sve ono šta vaši konkurenti rade. Možete saznati koje nove proizvode su upravo plasirali, ili da li su unapredili svoju aplikaciju, ili koji tip sadržaja privlači najviše pažnje publike (koja može postati i vaša publika).

  1. Lista lidera “niše”

Ovo je u suštini osnovni tip liste koje trebate koristiti. Ako je vaša “niša” na primer SEO, onda bi mogli da kreirate listu SEO eksperata, a ako ste muzičar onda možete napraviti listu svih muzičara iz vaše okoline. Ako sastavite zaista dobru listu, ona će privući veliku pažnju i veliki broj korisnika će želeti da budu deo nje.

  1. Lista “direktorijum članova tima”

Postoji nekoliko načina da se koristi ovaj tip liste. To može biti lista članova vašeg tima, koji vam pomažu da promovišete svoju kompaniju ili to može biti spisak članova tima lokalne srednje škole, fakulteta ili čak stručni tim koji želite da pratite kao i sve važne događaje kojima prisustvuju ili koje organizuju.

  1. Lista resursa

Ovo je odličan način da dodate vrednosti vašim klijentima ili kupcima. Ako tvitujete o tome kako voditi mali biznis, lista koja sadrži najbolje korisnike koji tvituju o vođenju malih biznisa, bila bi veoma vredna lista za vaše klijente.

  1. Lista događaja/konferencija

Ako idete na neku konferenciju, verovatno ste pretažili haštag tog događaja, ali možda postoje neki ključni tragovi ili prodavci koje želite da pratite dok ste na toj manifestaciji. Lista ovih profila preduzeća je odličan način da se uverite da ste uhvatili sve akcije vezane za određeni događaj, čak i one koje ne sadrže odgovarajući haštag.

  1. Lista industrijskih grana

Ova lista je odličan način da budete u toku sa drugima iz vaše industrijske grane. Bez obzira da li ste muzičar, komičar, programer, bloger ili marketar – veoma je važno biti u toku sa aktuelnim dešavanjima u oblasti kojom se bavite.

  1. Lokalna lista

Ponekada želite samo da pratite članove lokalne zajednice bez obzira na posao kojim se bave ili sadržaj njivovih tvitova. Ove liste možete koristiti za praćenje ljudi iz vaše države, grada, škole ili čak naselja i da sagledate kako funkcioniše određena zajednica i koja su interesovanja njenih članova.

  1. Lista porodice i prijatelja

Sam naziv liste objašnjava ko su njeni članovi. Ponekad jednostvano želite da na brz način sagledate šta je to što su vaši prijatelji naumili ili da saznate koje su novosti u vašoj famiiji. To može učiniti ćaskanje interesantnijim sledeći put kada se vidite.

  1. Lista fanova/pratioca

Postoje određeni korisnici na Twitter-u koji su jako dobri u favorizovanju i retvitovanju svega što se nalazi u Twetter sferi – ako napravite listu ovih korisnika možete očekivati da će vaši tvitovi biti zapaženiji. Takođe, ponekad možete i nagraditi njene članove tako što ćete uzvratiti istom merom.

Alati koji vam mogu pomoći da lakše organizujete i koristite Twitter liste

Imati par većih twitter lista je dobro za početak, ali može se desiti da vam bude teško da njima upravljate na optimalan način. U tu svrhu možete koristiti alate koji vam mogu značajno olakšati u tome.

Ovo su neki od veoma dobrih alata koje bi mogli da probate:

  1. Twitlistmanager – ovo je veoma jednostavan alat koji vam olakšava dodavanje ljudi u vaše različite twitter liste. Najbolji deo je što je ovaj alat besplatan,
  2. Twitlist – olakšava dodavanje velikog broja ljudi u liste umesto da dodajete jednog po jednog korisnika, a takođe je besplatan,
  3. HootSuite – omogućava vam da sagledate aktivnosti svih lista na desktop ekranu odjednom. Na brz i jednostavan način možete videti sve šta se dešava u svim listama, što vam omogućava da reagujete kada je neophodno.
  4. TweetDeck – sličan alat kao i prethodni. Odličan način da pratite sve aktivnosti u svim listama odjednom na desktop ekranu.
  5. SocialBro – raspolaže sa brojnim opcijama koje će vam sačuvati mnogo vremena. Možete filtrirati vaše liste, brzo da zapratite ili prestanete da pratite nekog korisnika, ili lako da menjate liste.
  6. Tweepi – omogućava vam da sagledate više informacija o svim korisnica u konkretnoj listi, kako bi mogli da odlučite da li nekog treba da pratite ili ne.

Twitter liste predstavljaju odličan resurs jer na brz i lak način možete doći do korisnih informacija. Pretraživanjem određenog haštaga nećete biti u prilici da sagledate sve što se dešava u određenoj oblasti ili da se informišete o nekoj temi. Važno je da znate šta vas interesuje i koji su vaši ciljevi, a uz pomoć ovog teksta moćićete lakše da pristupite kreiranju Twitter lista i uđete u njihov zanimljiv svet.