Internet je prvo mesto gde će vas danas većina ljudi tražiti. Izreka “Vreme je novac” nikad nije bila aktuelnija. Ljudi sve manje imaju vremena za lutanje po prodavnicama u potrazi za onim što im je potrebno ili što jednostavno žele. Imati web sajt je polazna osnova da biste bili poznati potencijalnim klijentima. Ali, možete da uložite i poslednji dinar na izradu web sajta a da to ne bude dovoljno. Ljudi moraju da znaju da on postoji da bi vi od njega imali koristi. Čak i ukoliko imate dobar proizvod ali nemate publiku uspeh vam može izmaći.
Uz malo ulaganja u internet marketing možete ostvariti upravo to: da ljudi znaju za vas i da vas prepoznaju kao relevante igrače na tržištu. Dobar internet marketing vam donosi ono najvažnije – on dovodi klijente u vašu kompaniju, motiviše vaše kupce da kupe proizvod u vašoj internet prodavnici ili da vas angažuju za neku od usluga koje nudite. Ono što je najbitnije, kasnije ih motiviše da vas iznova kontaktiraju.
Dobar internet marketing u mnogome smanuje i troškove vašeg poslovanja jer je mnogo jeftiniji u odnosu na tradicionalne metode marketinga (zakup prostora na televiziji, novinama, bilbordima i sl.). Niska cena prosleđivanja informacija, mogućnost delovanja na mnogo širem području, multimedijalnost i jedinstvena interaktivna priroda čine internet vrlo prijemčivim medijem za prenošenje marketinških poruka.
Web sajt je ogledalo firme i može mu pristupiti svako ko ima internet, bez obzira na udaljenost i radno vreme. Za pravljenje zaista dobrih web sajtova potrebno je da poznajete principe marketinga, dizajna i psihologije kupaca. Takođe je vrlo važno i da budete u toku sa najnovijim internet trendovima. Internet se, kao i svet u kome živimo, stalno menja. Uspešne formule za pravljenje sajtova iz prošlosti mogu biti potpuno prevaziđene u sadašnjem trenutku. Zato je preporučljivo da posao izrade i održavanja dobrog web sajta prepustiti profesionalcima iz oblasti marketinga. Oni poseduju znanje koje je neophodno da se vaše ulaganje u web sajt višestruko isplati.
Postoje neke osnovne komponente koje svaki web sajt treba da ima a mi ćemo ovde navesti samo par najbitnijih.
1. Naslov web stranice (URL adresa)
Prvi element koji posetioci vašeg sajta vide jeste naslov. Naslov mora opisivati šta se nalazi na njoj i pomaže posetiocima da odrede da li ih nešto interesuje na vašem sajtu. On mora biti jasan, koncizan i da ima smisao. U okviru njega morate da napišete ključne reči koje će privući potencijalne kupce. Naslov sajta se vidi u rezultatima pretrage na Guglu i utiče na to da li će vas posetioci lako pronaći.
2. Jednostavna navigacija
Ništa neće oterati posetioca vašeg sajta kao konfuzna ili komplikovana navigacija na sajtu. Kada vaš sajt poseti potencijalni klijent, potrebno je da u svakom trenutku zna na kojoj se stranici nalazi i da jednostavno pronađe stranice koje je već posetio. Navigacioni meni mora da bude pristupačan i jednostavan za razumevanje.
3. Razumljiv tekst
Reči kojima opisujete vaš proizvod ili uslugu osnovni su preduslov uspeha vašeg biznisa. Opis će pomoći ili odmoći potencijalnom kupcu da naruči vaš proizvod ili uslugu ili vas kontaktira za ostvaranje durogočnije poslovne saradnje. Preporuka je da se koristi copywriting stil pisanja.
4. Multimedijalni sadržaj
Pravilno korišćenje fotografija, video i audio sadržaja mogu pomoći vašim kupcima da dožive vaš proizvod ili uslugu. Atraktivne galerije fotografija kao i linkovi koji pritiskom omogućavaju uvećanu fotografiju proizvoda mogu značajno pomoći prodaji. Zanimljiv video snimak prezentovaće vašu kompaniju na pravi način i podstaći potencijalne poslovne partnere da vas kontaktiraju.
5. Kontakt podaci
U cilju izvršenja prodaje i izgradnje vašeg kredibiliteta postavite potpune informacije o načinima kontaktiranja vaše firme. Ovo podrazumeva broj telefona, poštansku adresu, e-mail adresu, kao i linkove ka nalozima na društvenim mrežama. Neka kontakt informacije budu postavljene na svakoj stranici, ako je to moguće. Način kako da one budu najefikasnije prikazane zavisi od svakog konkretnog slučaja.
U svemu ovome što smo naveli kao i mnogim drugim aspektima profesionalna podrška vam može biti od neprocenjive vrednosti. Još neke od oblasti u kojima vam može zatrebati podrška su:
- Kako da dobiti od vašeg proizvoda ili usluge budu jasni, vidljivi i da pokreću na akciju;
- Kako da na pravi način iznesete podatke o firmi, timu koji radi i poslovanju;
- Kako da pravilno postavite i vodite blog i stranicu sa često postavljanim pitanjima kao i kako da posetioce na zanimljiv način obaveštavate o vestima i aktuelnostima;
- Kako dizajnirati atraktivnu naslovnu stranu;
- Koja je prava mera reklama na sajtu.
Da bi web sajt bio uspešan prilikom njegove izrade neophodno da se poštuju i neki osnovni principi:
1. Princip konzistentnosti
Izgled sajta treba da je konzistentan sa izgledom vizit kartice i celokupne poslovne dokumentacije preduzeća (kućne boje, logo i slogan). Ovaj se princip veoma često previđa.
2. Princip funkcionalnosti
Nakon izrade a pre puštanja sajta u punu funkciju neophodno je izvršiti provere:
- Da li je sajt 100% funkcionalan?
- Da li rade svi linkovi?
- Da li se sve stranice pravilno otvaraju u svim pretraživačima?
3. Princip brzine
Poštovanje vremena potencijalnih klijenata i saradnika. Izbegavanje sporih ”flash” animacija i potpuno nepotrebnih vizuelnih efekata.
4. Princip jednostavne navigacije
Omogućavanje lakog snalaženja posetiocima sajta. Često se navodi da je poželjno da se ”bilo koja informacija na sajtu može pronaći iz najviše 3 klika i 8 sekundi”.
5. Princip informativnosti
Često se kaže da je na internetu ”informacija kralj”. Zato informacijama koje pruža web sajt treba da edukuje kupaca, pomogne mu da pravilno donese najbolju odluku i nađe odgovore na svoja pitanja.
6. Princip interaktivnosti
Omogućavanje lakog i jednostavnog kontakta potencijalnog kupca/saradnika sa preduzećem ili drugim korisnicima. Neke od ideja za postizanje interaktivnosti su formular za kontakt, formular za traženje ponude, formular za mišljenje/feedback, dugme ”recite prijatelju”, anketa posetilaca sajta i slično.
Ovaj članak sumira najbitnije stavke koje treba ispoštovati da bi sadržaj vašeg web sajta smatran dobrim. Sve ove komponente bitne su prilikom izrade novog sajta ali su takođe nezaobilazne prilikom ažuriranja i promene neefikasnog sadržaja postojećeg web sajta. Mi vam možemo pomoći u oba slučaja.