Instagram je definitivno najaktuelnija i najposećenija društvena mreža na svetu!

Sa publikom koju čini preko milijardu njegovih korisnika, marketing na Instagramu postao je jedan od najprivlačnijih pojmova za mnogobrojne vlasnike biznisa.

“Ako nisi na Instagramu – kao da ne postojiš”, reći će danas gotovo svaki stručnjak digitalnog marketinga.

Zašto je Instagram toliko primamljiv kada je reč o poslu?

1. Prisustvo ciljne grupe. Postoji izreka da svaka roba ima svog kupca, međutim, u realnom svetu put do tih kupaca nije uvek lak! Stoga, društvena mreža koja okuplja impozantan broj svojih korisnika idealan je posrednik između tebe i tvoje niše.

2. Prilika za kvalitetnu promociju. Uobičajene forme advertajzinga karakteriše vremenska i sadržajna ograničenost. Recimo, na televiziji se u određenom periodu uvek vrti ista reklama i vremenski je vrlo ograničena. U vremenski raspon od svega nekoliko sekundi poželjno je “ugurati” ekskluzivnu marketinšku poruku, koja treba da obuhvati sve vrednosti koje se nude potencijalnom korisniku. To je veliki izazov. Instagram, pak, nudi šansu za svakodnevnu promociju određenog proizvoda/usluge na drugačiji način – i to vrlo detaljno.

3. Direktna komunikacija. Za razliku od ostalih oblika, marketing na društvenim mrežama omogućava ti direktnu komunikaciju sa tvojim (potencijalnim) kupcima. Na taj način imaš priliku da pružiš svojim korisnicima sve potrebne informacije, kao i da zauzvrat dobiješ direktni fidbek o njihovom (ne)zadovoljstvu.

4. Influenser marketing. Svi znamo ko su influenseri – zvezde Instagrama! Ljudi ih masovno prate i rado prihvataju njihove savete iz različitih životnih oblasti. Kako im i sam naziv na engleskom jeziku kaže (eng. influence – uticaj), influenseri jednostavno imaju određeni uticaj na masu. Uz malo truda ili nečiju stručnu pomoć, možeš i sam postati influenser! Ipak, ukoliko ti se više dopada da neko drugi propagira tvoj brend na društvenim mrežama, možeš razmisliti o angažovanju nekog već izgrađenog influensera.

5. Instagram kao katalog. Ova platforma je nedavno uvela opciju prikazivanja cene određenih artikala direktno na fotografijama na kojima su dati artikli predstavljeni. Jedan klik je dovoljan.

6. Društvena odgovornost. Na društvenim mrežama se redovno govori o globalnim aktuelnostima. Bez obzira kojom se profesionalnom oblašću baviš, na Instagramu se vrednuje ukoliko pružiš svoj doprinos određenim temama od kolektivnog značaja, makar i u vidu podele mišljenja. Ljudi vole kada primete da iza poznatih imena firmi stoje sasvim “normalne” osobe, od krvi i mesa i sa svetovnim interesovanjima – baš nalik njima samima. Na ovaj način možeš da pridobiješ njihovo dodatno poverenje i simpatiju.

7. Merljivi rezultati. Onlajn marketing uopšte karakterišu daleko merljiviji rezultati u odnosu na oflajn marketing. Recimo, konkretno Instagram ima sposobnost precizne analize angažovanja ciljne grupe spram preduzetih marketinških aktivnosti. Takvi podaci imaju ogromnu korist za tvoju dalju marketinšku strategiju.

8. Jeftiniji je!

Poslednja, ali ne i zanemarljiva činjenica je da je Instagram marketing znatno jeftiniji od ostalih oblika advertajzinga! Čak i u okviru društvenih mreža, Fejsbuk je, primera radi, trenutno cenovno jači.

Uz ovoliki niz prednosti, zaista nema potrebe ni da razmišljaš!

Nekada je bio izvor zabave i alat razbibrige, a danas je ultimativna formula poslovnog uspeha.

Baci se na Instagram marketing!

Srećno!