Social media kompanije ulažu velike napore kako bi svoje alate učinile intuintivnim i lakim za korišćenje. I to je odlično i korisno ljudima koji tek kreću da se bave social media marketingom sa jedne strane, ali sa druge ostvalja pogrešan utisak kako je upravljanje profesionalnim nalozima na društvenim mrežama lak i jednostavan posao. Međutim, svako ko je duže u ovom poslu reći će vam drugačije.
Postoji veći broj faktora koji utiču na ostavljanje dobrog utiska na Facebook-u, Twitter-u, Instagramu i drugim istaknutim društvenim mrežama. Uspešno vođenje naloga podrazumeva primenu mnogobrojnih aktivnosti, kao što su: poruke, doslednost brendu, analitika i još mnogo toga. U zavisnosti od veličine vaše organizacije, može biti veoma teško, pa čak i nemoguće da jedna osoba upravlja i organizuje ceo proces. Za mnoge brendove potreban je posvećen social media tim koji će upravljati svim social media aktivnostima.
# Prednosti timskog pristupa
Iako je vaše radno vreme do 17 časova, social media „mašina“ nastavlja sa svojim radom, 24/7. Vaši kupci, korisnici, klijenti pokušaće da stupe sa vama u kontakt u bilo koje vreme, danju ili noću preko višestrukih kanala, zbog čega je brz odgovor od ključne važnosti. Studije su pokazale da čak 42% potrošača koji su imali neku zamerku na poslovanje kompanija na društvenim mrežama se odnosilo na njihovo očekivanje da dobiju odgovor u roku od 60 minuta ili manje. Angažujući tim social media eksperata bićete u mogućnosti da pravovremeno date odgovore na sva pitanja i izaći u susret svim zahtevima.
Osnova svakog uspešnog preduzeća je dobar korisnički servis i obezbeđivanje maksimalne satisfakcije potrošača. U eri pametnih telefona i drugih mobilnih uređaja, potrošači se mnogo češće okreću društvenim mrežama u potrazi za informacijama o proizvodu ili traženju pomoći u vezi sa korišćenjem istog ili neke usluge. Veoma je važno da brendovi upoznaju svoje korisnike i njihove navike kako bi na proaktivan način izašli u susret njihovim zahtevima i kako bi bili uvek tu za njih.
Možete unaprediti vaše odnose sa potrošačima redovnim praćenjem društvenih mreža i pravovremenim odgovaranjem na njihova pitanja, onako kako pristižu. Ovo vam daje mogućnost da se povežete sa njima, bez obzira da li imaju neki problem, žele odgovor na neko pitanje ili da podele svoj utisak o vašem proizvodu/usluzi.
# Poboljšanje iskustva
Kao i kod praćenja naloga na društvenim mrežama, potreban je tim stručnjaka da sagledaju mogućnosti i obezbede „real-time“ servis potrošača, kako bi vaš brend podigli na viši nivo. Brzo vreme odgovora više nije rezervisano samo za call centre.
Odlično upravljanje društvenim mrežama zahteva dobro poznavanje svih delova koji čine posao, a dovođenjem odnosno angažovanjem social media tima daje vam grupu eksperata koji su vam uvek na raspolaganju. Oni će biti zaduženi za analizu podataka, kreiranje sadržaja, strategiju i sve ono što je potrebno za uspešan nastup na društvenim mrežama.
Bez obzira da li ste već dugo na tržištu ili tek krećete u osvajanje istog, vaši nalozi na društvenim mrežama su najčešće prvi utisak koji potrošači stiču o vama. Ne prepuštajte ništa slučaju, već angažujte tim eksperata koji dišu i žive za društvene mreže. Uz njihovu pomoć iskoristićete glavne prednosti koje nudi marketing na društvenim mrežama, a o kojima smo ranije pisali.